Spółka Schavemaker Invest - Projekty unijne
Projekt nr KPOD.09.09-IW.02-0009/24 pn.
„Budowa terminala przeładunkowego w Mietkowie wraz z infrastrukturą
towarzyszącą”
Wartość całkowita projektu: 43
692 060,00 PLN
Cel i zakres projektu:
Przedmiotem projektu jest budowa nowego terminala
przeładunkowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowanego w m.
Mietków, powiat wrocławski. Celem projektu jest poprawa efektywności usług
transportu intermodalnego. Jego realizacja zapewni wzrost jakości obsługi
połączeń intermodalnych oraz wzrost zdolności przeładunkowej terminali.
Projekt uzyskał wsparcie w ramach inwestycji E2.1.3
„Projekty intermodalne” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Projekt będzie obejmował realizację poniższych kamieni
milowych:
1) prace projektowe i roboty budowlane, na które składać
się będzie m.in.:
a. rozbudowa układu torowego istniejącej bocznicy wraz z
niezbędną infrastrukturą towarzyszącą,
b. przebudowa przejazdu drogowo-kolejowego,
c. budowa placu przeładunkowego wraz z niezbędną
infrastrukturą towarzyszącą,
2) zakup urządzeń niezbędnych do obsługi terminali
intermodalnych w tym:
a) zakup dwóch nowych urządzeń (wozów) do przeładunku
intermodalnych jednostek transportowych, wraz z oprogramowaniem niezbędnym do
obsługi niniejszych urządzeń (w tym licencjami);
b) zakup urządzenia dwudrogowego do przesuwania wagonów
(urządzenie będzie służyło do prowadzenia manewrów wagonami na bocznicy
kolejowej);
3) zakup i wdrożenie systemów informatycznych niezbędnych
do obsługi terminali intermodalnych oraz systemów telematycznych i
satelitarnych związanych z transportem intermodalnym
Realizacja projektu pozwoli na osiągnięcie następujących
celów: poprawa efektywności usług transportu intermodalnego, zwiększenie
udziału tego typu transportu w przewozach towarowych.
Wnioskodawcą i podmiotem odpowiedzialnym za wdrożenie i
realizację projektu będzie Schavemaker Invest Sp. z o. o.
Projekt nr POIS.03.02.00-00-024/18 pn.
„Rozbudowa intermodalnego Terminalu Kontenerowego w Kątach Wrocławskich”
Wartość całkowita projektu: 28 204 863,50
PLN
Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej: 11 139 525,00
PLN
Cel projektu:
Głównym
celem projektu jest zwiększenie możliwości przeładunkowych terminalu
intermodalnego w Kątach Wrocławskich.
Zakres projektu:
Zakładany
cel główny projektu Spółka planuje osiągnąć poprzez realizację działań
inwestycyjnych polegających na rozbudowie bocznicy kolejowej - wydłużenie
długości użytkowej dwóch istniejących torów, rozbudowę infrastruktury drogowej
- rozbudowę placu składowego oraz przebudowę wjazdu drogowego, rozbudowę
wewnętrznej sieci energetyczne i teletechnicznej. Spółka w ramach projektu
planuje również powiększyć park maszynowy – zaplanowano zakup suwnicy oraz
trzech nowych wozów do przeładunku intermodalnych jednostek transportowych.
Planowane efekty projektu:
W
wyniku realizacji inwestycji terminal w Kątach Wrocławskich uzyska możliwość
jednoczesnej obsługi dwóch pełnych składów kolejowych o długości min. 600 m
każdy. Dodatkowo zostanie zwiększona powierzchnia magazynowa oraz usprawniona
praca operacyjna terminalu. Realizacja zaplanowanego przedsięwzięcia przyczyni
się do podniesienie poziomu efektywności funkcjonowania terminalu, wpłynie
korzystnie na rozwój społeczno-gospodarczy Gminy Kąty Wrocławskie oraz będzie
mieć pozytywny wpływ na dalszy wzrost wskaźników makroekonomicznych
obrazujących sytuację ekonomiczną całego regionu.
Z uwagi na fakt, iż terminal intermodalny w Kątach
Wrocławskich stanowi ważne ogniwo krajowego oraz europejskiego systemu
transportu intermodalnego, prognozuje się, że zwiększenie przepustowości
terminalu pozytywnie wpłynie na podniesienie poziomu konkurencyjności
transportu intermodalnego w regionie. W rezultacie zmniejszeniu ulegnie liczba
ładunków towarowych przewożonych samochodami ciężarowymi. Przyczyni się to do
ograniczenia negatywnego wpływu transportu na stan środowiska naturalnego
(ograniczenie emisji pyłów oraz gazów cieplarnianych) oraz do poprawy
bezpieczeństwa, warunków i jakości życia ludzi (zmniejszenie hałasu, odciążanie
dróg i ograniczenie liczby wypadków na drogach).
Zgłaszanie nieprawidłowości:
Informujemy,
iż Instytucja Zarządzająca PO IiŚ stworzyła mechanizm umożliwiający
sygnalizowanie potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć w wykorzystaniu
środków unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Wszelkie
nieprawidłowości można zgłaszać za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected] lub
specjalnego formularza udostępnionego na stronie internetowej https://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekt nr POIS.07.04.00-00-011/10 pn. „Budowa ogólnodostępnego, intermodalnego
Terminala Kontenerowego wraz z infrastrukturą w Kątach Wrocławskich”
Wartość całkowita projektu: 44
516 391,70 PLN
Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej: 11 585 966,24 PLN
Schavemaker Invest Sp. z o.o. w latach 2007-2015
realizowała inwestycję pn. „Budowa ogólnodostępnego, Intermodalnego Terminala
Kontenerowego wraz z infrastrukturą w Kątach Wrocławskich”. Inwestycja była
współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działania 7.4 Transport
intermodalny.
Przedsięwzięcie obejmowało budowę budynku
administracyjno-socjalnego, utwardzonego placu do składowania kontenerów, w tym
do przechowywania kontenerów zawierających materiały niebezpieczne, dróg i
miejsc parkingowych, bocznicy kolejowej oraz sieci kanalizacyjnej, elektrycznej
i teletechnicznej. Zakupione zostały również urządzenia do transportu
kontenerów – dwa nowe reachstackery o udźwigu 45 t oraz suwnica RTG o udźwigu
45 t. Terminal został również wyposażony w nowy system do monitoringu i obsługi
bram wjazdowych.
Po zakończonej budowie powierzchnia operacyjna Terminalu
w Kątach Wrocławskich wynosiła ok. 5 ha, natomiast powierzchnia składowa: 2700
TEU. Do dyspozycji przewoźników kolejowych została oddana nowa bocznica
kolejowa składająca się z dwóch torów o łącznej długości użytecznej 764,5 m.
Więcej informacji na stronie : www.pois.gov.pl